Moje Evropa roste. Za půl roku na sítích dokázala, že Češi zprávy z EU chtějí

Projekt, který chce poznat Čechy a který chce, aby Češi poznali Evropu zbavenou mýtů, vzniknul před rokem. Za tu dobu přinesl vlastní průzkum, který vyvrací představu o českém euroskepticismu, exkluzivní analýzy Twitteru a zároveň celou řadu dílčích mýtů vyvrací každý týden na svém Facebooku, kde už má několik tisíc fanoušků.

„Češi jsou euroskeptici. Tohle přesvědčení jsme slýchali tak často, že už se nedalo s jistotou říct ani odkud přišlo, ani jestli platí. Tak jsme se rozhodli, že se na Čechy podíváme 15 let od vstupu České republiky znovu. Že zahodíme předsudky a zažité představy, zjistíme, co si o Evropě opravdu myslí, co je na Evropské unii zajímá i co jim vadí. Tak vzniknul projekt Moje Evropa,“ říká zakladatel projektu Tomáš Prouza. 

Moje Evropa ale nechtěla být jen dalším z virtuálních projektů, za jeden ze svých hlavních cílů si dala i setkávání s lidmi – mimo hlavní město, v regionech, na debatách o tématech, která lidi zajímají, a hlavně o těch, na která jsou i po 15 letech navázány zažité mýty.

Bývalý státní tajemník pro evropské záležitosti Tomáš Prouza se proto za posledních 12 měsíců vydal na spoustu přednášek v mnoha českých a moravských městech. Mluvil nejen o euru, ale před evropskými volbami diskutoval s mladými lidmi o tom, jaké by měly být priority České republiky v Evropské unii. I přesto je Moje Evropa stále silnější na sociálních sítích.

Facebookovou stránku jsme spustili před pár měsíci a za tu dobu se nám přihlásily tisíce lidí, což zájmem násobně převyšuje podobné projekty. A co je důležité, na tomto počtu jsme se nezastavili a dál nám pravidelně přibývají stovky fanoušků. Je tedy jasné, že Češi o srozumitelné informace z EU a vysvětlování mýtů skutečně stojí,“ říká Tomáš Prouza.

Projekt Moje Evropa chce upozorňovat na mýty, které se Českem ve vztahu k Evropské unii šíří a chce je vyvracet na základě dat a analýz. V sekci „euromýtů“ na svém webu má už kolem čtyř desítek vyvrácených nesmyslů, publikoval několik samostatných analýz a spolupracoval na velkém průzkumu, který vytvořila renomovaná agentura Median.

Chcete se přidat k Moje Evropa? Stačí dát lajk našim stránkám na Facebooku nebo Twitteru. A určitě se přihlásit k odběru newsletteru hned tady dole.