Media Tenor: O Evropské unii média začala více informovat s příchodem migrační krize

Intenzita informování o Evropské unii výrazně vzrostla v letech, kdy Evropa čelila nejsilnější vlně migrační krize. Se zjištěním přichází exkluzivní analýza společnosti Media Tenor pro Moje Evropa.

„Vrcholem ve zpravodajském pokrývání EU byl rok 2016, kdy kulminovalo informování o uprchlické krizi,“ uvádí analýza, která sledovala jak počet příspěvků týkající se evropské agendy, tak čas, který jí hlavní televizní zpravodajské relace věnovaly.

Media Tenor analyzoval jednotlivé zpravodajské pořady od začátku roku 2013 do konce roku 2018. Data ukazují značný nárůst zastoupení evropských témat vlastně ve většině zpravodajských pořadů počínaje rokem 2015, kdy Evropa čelila silné vlně migrace.

Největší nárůst je vidět u pořadu Události, komentáře. Ještě v roce 2013 pořad evropské tematice věnoval 3 procenta stopáže, o dva roky později to bylo už 21 procent a v roce 2016 dokonce 23 procent vysílacího času.

1
zdroj: Media Tenor

zdroj: Media Tenor

Takto výrazné navýšení prostoru pro evropskou tematiku u jiných sledovaných pořadů nenastalo, přesto je ve všech případech delší stopáž pro evropskou agendu patrná.

Televizní noviny na Nově se v roce 2015 dostaly na 4 procenta stopáže oproti 0,2 procentu v roce 2013. Velké zprávy na Primě daly v roce 2016 EU prostor na úrovni 5 procent vysílacího času relace, přestože ještě v roce 2014 to bylo pouhé jedno procento celkové stopáže.

Podobné je to i při sledování počtu příspěvků týkajících se EU, i zde je jejich podíl nejvyšší v letech 2015 a 2016. „Zatímco Události, komentáře se věnovaly menšímu množství příspěvků a vymezily jim více prostoru, hlavní zpravodajské relace (Události, Televizní noviny a Velké Zprávy) poskytovaly přehled o rozsáhlém množství událostí spíše v krátkém rozsahu,“ upozorňuje Media Tenor.